Villanykörte + gyufa = ?

Sokat vaciláltam azon, hogy milyen legyen az első bejegyzésem. Simán rakjak-e ki egy ki egy képet, vagy kezdjem el rögtön osztani az észt, míg végül megtaláltam az arany középutat: nem észt osztogatok, hanem ötletet.

Kezdem azzal, (bár ez még nem ötlet, csak jó tudni,) hogy amit ezen az oldalon olvashattok, nem minden az én ötletem, nem minden az én fejemböl kipattant isteni szikra. Nem úgy születtem, hogy minden, amit meg fogok osztani veletek, már tudtam. Mint minden ember, én is másoktól tanulok, mikor nincs ötletem, másoktól merítek ihletet. Az viszont biztos, hogy az oldalon található fotókat mind én csináltam (ha lesz olyan eset, hogy kénytelen leszek máshonnan képet szerezni, mindig fel fogom tüntetni a forrást), továbbá a rajzokat is mindig én rajzolom, (pl.: profilkép, ábrák a bejegyzésekben, stb.) sokszor teljesen magamtól, de ha valahol elakadok segítségül hívom jó barátomat, a Google-t, és megnézem, hogy hogy néz ki pl. egy lángcsóva.


   Egyenlőre ebből ennyi elég is volt, most pedig lássuk az igért ötletet:




   Ez lenne a nagy ötlet. Most sokan nézhettek, hogy ebből hogy lesz fotó, ezért mutatom a végeredményt:




Tudom, nem nagy durranás egy ilyen fotó. Itt első körben nem is azon van a hangsúly, hogy elsőre Pulitzer-díjas képek szülessenek, az még várhat, hanem azon, hogy megfogjuk azt a kamerát és alkossunk.


Lássuk, mik kellenek a kivitelezéséhez:
  • gyufa (valószínűleg nem egy képet fogunk csinálni, ezért nem írom, hogy hány db)
  • 1 db villanykörte (lehet működő is, de szerintem kiégett égővel hatásosabb)
  • állvány a villanykörtének (én egy leukoplast dobozába csavartam bele az égőt, de bármit megfelel a célnak, ami nem gyúlékony, mert könnyen meggyuladhat a gyufa lángjától)
  • sötét háttér (egy fekete pulcsi tökéletesen megfelel a célnak)

Beállítás:
  • Állítsuk be az égőnket, hogy ne guruljon el.
  • Állítsuk fel a hátteret, minél távolabb az égőtől (telefonnal kevésbé szembetűnő, de minél messzebb van a háttér, annál jobban elmosódik)
  • Ha nincs, aki segítsen a fotózásnál, akkor a kamerát is állítsuk be, úgy, hogy egy kézzel tudjunk exponálni (elkészíteni a képet), tehát rakjuk állványra, használjunk távkioldót, stb.


A következőkre érdemes figyelni a kép készítésekor:
  • Tisztítsuk meg az égőt: Miközben próbáljuk beállítani az égőt, óhatatlanul ujjlenyomatokat hagyunk rajta. Ezzel nincs is semmi baj, amíg el nem kezdünk fotózni. Mivel az égő gyufa világít (ezért már érdemes volt felkelni), ezért ha a villanykörte mögé tartjuk, tökéletesen kiemel minden egyes porszemet, ujjlenyomatot az égőn.
  • Lehetőleg félhomályban dolgozzunk: Mivel az égő üvegből van, ezért tükröződik. A tükröződés miatt fontos, hogy a térben, ahol fotózunk ne legyen semmi, ami tükröződhetne. Ez akkor teljesülne legjobban, ha teljes sötétség lenne, viszont ahhoz, hogy lássunk valamit, kell egy kis fény. Ezért otthonra a legjobb megoldás, ha sötetedéskor, minden lámpát lekapcsolva fotózunk.



Mostmár csak a kattintás maradt hátra. Itt annyi a dolgunk, hogy meggyújtjuk a gyufát, az égő mögé tartjuk és lefotózzuk. Egyszerűnek tűnik, de sokat lehet vele szórakozni, mert a láng nem mindig akar a jó helyre kerülni.


Amit eddig olvashattatok, csak egy alapkoncepció. Ez után minden csak a Ti kreativitásotokon múlik. Fel lehet dobni a fotót például azzal, hogy tükröt raktok az égő alá és a tükörképpel együtt fotózzátok le, vagy törött égőt használtok.




Kérdésed, ötleted, kritikád van? Esetleg megtetszett az ötlet és megvalósítottad? 
Minden fotót és üzenetet szívesen fogadok, kommentben, Facebookon, e-mailben vagy Google+-on.

Nincs ötleted, mit fotózz? Íme egy ötlet: https://almosteasyphoto.blogspot.com/2017/10/villanykorte-gyufa.html

Közzétette: Almost Easy Phothography – 2017. október 24.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Portréfotók

Egy új kezdet